1. Algemeen
  2. Lidmaatschap
  3. Aanmelden
  4. Betaling
  5. Opzeggen
  6. WhatsApp
  7. Contact
  8. Privacy
  9. Wijzigingen
  10. Slotbepaling

1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden van de Clean Air Nederland zijn van toepassing op alle activiteiten en communicatie van Clean Air Nederland. 

Clean Air Nederland is dé belangenvereniging voor een rookvrij Nederland. Wij streven naar een samenleving zonder nicotineverslaving en zonder overlast en negatieve gevolgen door het gebruik van nicotine- en tabaksproducten (onder andere elektronische sigaretten, vapes, tabaksigaretten, shag, (water)pijp, sigaren, snus). We willen de misleidende nicotinecultuur afbreken en het gebruik van nicotineproducten denormaliseren en verbieden zodat kinderen niet meer verslaafd kunnen raken.

Clean Air Nederland staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 40 215 431.

2. Lidmaatschap

Nederland wordt niet vanzelf rookvrij, daar zijn mensen voor nodig die ons steunen en willen helpen. Dankzij onze leden zijn we al bijna 50 jaar succesvol. Steun ons en word lid. De voordelen van het lidmaatschap van Clean Air Nederland:

  • Als lid maak je deel uit van onze belangenvereniging en draag je bij aan de rookvrije samenleving en de rookvrije generatie.
  • Leden kunnen kunnen advies en juridische ondersteuning krijgen bij rook- en stankoverlast.
  • Leden kunnen deelnemen aan alle activiteiten die we organiseren, en hebben stemrecht in de jaarlijkse Algemene Ledenvergaderingen (ALV).
  • Leden krijgen toegang tot het ledendeel van de website, en ontvangen de periodieke nieuwsbrief Opgelucht.

De jaarlijkse contributie wordt vastgesteld in de ALV en bedraagt al enkele jaren 20 euro per jaar.

3. Aanmelden

Lid worden kan eenvoudig via de website: https://cleanairnederland.nl/lid, na aanmelding ontvang je een bevestigingsmail. Het lidmaatschap start op de dag van aanmelding en wordt automatisch jaarlijks verlengt.

4. Betaling

De contributie wordt jaarlijks per automatische incasso geïnd door de Clean Air Nederland. Dit gebeurt ongeveer op de dag in het jaar dat het lidmaatschap is gestart. 
De jaarlijkse contributie wordt vastgesteld in de Algemene Leden Vergadering en bedraagt al enkele jaren 20 euro.

Als u het niet eens bent met een afschrijving kunt u deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving contact op met uw bank. Vraag de bank naar de voorwaarden, het machtigingskenmerk vindt u terug op de (online) bankafschrift. 

5. Opzeggen

Opzeggen kan via de website na inloggen op pagina Mijn profiel, minimaal een maand voor afloop van de lidmaatschapsperiode.

Na opzegging kunt u niet meer inloggen in het lidgedeelte van de website, en wordt u verplaatst van de e-mail verzendlijst Leden naar de e-mail verzendlijst niet-Leden. 3 jaar na opzegging worden uw lidmaatschap gegevens geanonimiseerd. 

6. WhatsApp groepen

Leden kunnen deelnemen aan WhatsApp groepen. Bij deelname gaat u akkoord met regels die verbonden zijn aan deelname, deze zullen u vooraf worden toegestuurd.

7. Contact, vragen en klachten

Voor vragen en klachten kunt u contact opnemen met Clean Air Nederland via Meldpunt, via e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 010-32 000 23 of 06-300 822 64.

Ten aanzien van alle geschillen is het Nederlands recht van toepassing en is de Nederlandse rechter bevoegd.

8. Privacy

Bij het verwerken van uw gegevens geldt het Privacyreglement

9. Wijzigingen

Clean Air Nederland kan deze Algemene Voorwaarden en de minimale bijdrage voor het lidmaatschap wijzigen. Wijzigingen treden in werking een maand nadat dit door ALV is besloten en deze op de website van Clean Air Nederland is gepubliceerd. Clean Air Nederland informeert haar leden tevens via de nieuwsbrief Opgelucht of via e-mail.

10. Slotbepaling

Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 1 augustus 2020.

Meldpunt
info@cleanairnederland.nl
010-3200023 | 06-30082264
        
Word lid