meldpunt
word lid

Kunt u zich deze nog herinneren? Het Formule 1-team van Ferrari heeft vorig jaar nieuwe reclame op de wagen geplaatst.

Het logo van het nieuwe product van de hoofdsponsor, Philip Morris, is nu onderwerp van onderzoek in Australië. Daar wordt op 17 maart in Melbourne de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen verreden.

Aangezien in Australië tabaksreclame, net als hier, verboden is, heeft een chirurg en antitabaks-activist de autoriteiten ingelicht. Daarop hebben het landelijke ministerie van Volksgezondheid en het ministerie van Gezondheid en Sociale Zaken van de deelstaat Victoria - waarvan Melbourne de hoofdstad is - de zaak opgepakt en zijn een onderzoek begonnen.

Ook is de Media-autoriteit een eigen onderzoek begonnen, nadat twee commerciële zenders de Formule 1-race van Japan uit hadden gezonden. Het omstreden logo was daar ook al op de Ferrari-wagens te zien.

Meldpunt
info@cleanairnederland.nl
010-3200023 | 06-30082264
        
Word lid