Tien hardnekkige mythes over roken
Rondom roken hangen hardnekkige mythes die nog steeds in discussies als argumenten naar voren komen. Hier een uiteenzetting en ontkrachting van deze mythes.
Supermarktketen Jumbo zet sigaretten achter matglas
De supermarkt wil hiermee uitvoering geven aan het idee dat steeds breder gedragen wordt, dat wordt meegedaan aan de strijd tegen het roken door jongeren.
KNMG staat achter rookvrije generatie
Verhoog de accijns op tabak. Verminder het aantal verkooppunten van tabak. Voer merkloze pakjes en een display ban in. En laat kinderen opgroeien in een rookvrije omgeving. Dit zijn de kernpunten van het standpunt tabaksontmoediging dat de KNMG vandaag publiceert. Uiteindelijke doel is een rookvrije samenleving.
Nederlandse jongeren roken minder
Het NRC meldt vandaag een onderzoek van de Universiteit Utrecht. Uit verzamelde gegevens over het jaar 2013 blijkt dat sinds het laatste meetjaar, 2009, van de 15-jarigen het percentage rokers is gedaald van 44% naar 34%.
Pagina 497 van 700